مهدی علی پور، رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ، امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد استان کردستان در بازدید از شرکت جهاد زمزم کردستان بر تسریع در روند ارزیابی، صدور گواهی صلاحیت و توسعه همکاریهای فنی تاکید کرد.
رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش مدیران و کارکنان شرکت جهاد زمزم کردستان، با اشاره به افزایش چشمگیر تقاضا برای دریافت گواهینامههای تأیید صلاحیت در کشور گفت:افزایش درخواست ها بیانگر رشد اعتماد به نظام تأیید صلاحیت و اهمیت آن در توسعه تجارت داخلی و بینالمللی است.
وی افزود: مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران با وجود این حجم بالای درخواستها، تلاش کرده است فرآیندهای اداری را به حداقل برساند و زمان بررسی پروندهها را کاهش دهد.
علیپور تأکید کرد: بر اساس پروتکلهای مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، اصلاح و بهبود فرآیندها به منظور ارتقاء ارزیابان با دقت و رعایت ضوابط استانداردهای ملی و بین المللی انجام می شود .
رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران همچنین از برنامه مرکز برای افزایش تعداد ارزیابان، برگزاری کارگاههای آموزشی تسهیلگر و بهروزرسانی بانک اطلاعات ارزیابان خبر داد و تصریح کرد: هدف ما ارتقای کیفیت، تسریع روندها و اطمینان از صلاحیت واقعی نیروهای ارزیاب است.