ریاست مرکز

بيشتر

يكشنبه1401/9/6

13:08:2

1134

دکتر هاشمی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری:

کالای بی کیفیت تولید داخل یا وارداتی، خط قرمز سازمان ملی استاندارد ایران است

در برنامه گفتگوی ویژه خبری شامگاه شنبه ( ۵ آذر) زیرساخت های لازم برای انجام مسئولیت ها و ماموریت های سازمان ملی استاندارد با حضور دکتر سید محمود هاشمی، رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، محمدرضا نجفی منش، رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران و حجت‌الاسلام حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی شد.
دکتر هاشمی در این برنامه کیفیت را یکی از دغدغه های اصلی در سازمان ملی استاندارد دانست و گفت: مهمترین شاخص کیفیت، رضایت مردم است. کیفیت برای سلامت، ایمنی، رضایت مردم، تولید بهتر و صادرات مورد توجه قرار دارد.

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با اشاره به اقدامات خوبی که در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران از جمله استانداردهای ۸۵ گانه خودرو انجام شده است، افزود: هیچ دوره ای مثل این دوره دغدغه در کیفیت نبوده و در سال های قبل کیفیت فدای مصلحت های باندی و رانتی شده است.
دکتر هاشمی در واکنش به اینکه زیرساخت های لازم برای اجرای همه استانداردها از جمله آزمون جاده ای را در کشور نداریم، پاسخ داد: در این دوره عزم این است که شرکت های خودروساز به سمتی بروند که امکان آزمون ها جاده ای فراهم شود. در آزمون جاده ای و تصادف الان کارهای خوبی انجام شده و پیش بینی این است در یک سال آینده تحقق پیدا کند.

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت در پاسخ به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران باید ابتدا زیرساخت های لازم را برای اجرای اجباری استانداردها فرآهم کند توضیح داد: در بحث خودرو سازمان استاندارد یک شبه وارد نشده ، در مهرماه سال گذشته سازمان ورود کرد و در آذر با خودروسازان به توافق رسید سپس فرمان ۸ ماده ای خودرو از سوی رئیس جمهور مطرح شد و حدود ۱۰ ماه تا یک سال زمان برد تا توقف تولید اجرا شد.
وی با اشاره به برگزاری یکصد و شانزدهمین جلسه شورای عالی استاندارد گفت: یکی از مصوبات امروز شورای عالی استاندارد این بود که که رابطه بین آزمون گر و شرکت تولیدکننده را قطع کند.

 

تصاویر