ریاست مرکز

بيشتر

دوشنبه1401/12/8

17:55:5

559

هویت نهاد های های ارزیابی انطباق به اعتبار مرکز ملی تایید صلاحیت ایران است

سید محمود هاشمی، رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در همایش انجمن آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون کشوری با تاکید بر تبدیل وضعیت گواهینامه های استانی به ملی، گفت : از مردادماه سال جاری ماهانه 80 پرونده در کمیته های تصمیم گیری مرکز منتج به رای شده است .
دکتر هاشمی با اشاره به ضرورت عضویت در مجامع منطقه ای و بین المللی، افزود: کسب اعتبار بین المللی گواهینامه های صادره سیستم های مدیریت، محصول، خدمات، اشخاص، آزمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون، آزمایشگاه های تشخیص پزشکی و شرکتهای بازرسی باعث کاهش موانع غیر فنی سر راه تجارت از طریق برقراری و استقرار الزامات WTO می شود و همچنین تسهیل در امر تجارت و بازرگانی در چارچوب خط مشی های سازمان تجارت جهانی را در پی خواهد داشت.
رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران هدف از حضور در این نشست را بررسی مطالبات نهادهای ارزیابی انطباق و ضرورت رفع مسائل موجود دانست و خاطر نشان کرد : ضرورت تداوم جلسات تا حصول نتیجه، نمونه موفق تجربه یک کار تیمی و از مصادیق بارز هم افزایی است .
وی با بیان اینکه نوع نگاه مرکز ناظر بر عملکرد نهادهای ارزیابی انطباق است، تصریح کرد: نیازهای استان ها در اعطا گواهینامه 17025 در اولویت قراردارد و در تیم های ارزیابی با توجه به تقویت بانک ارزیابان، از ظرفیت استان ها نیز استفاده می شود .
شایان ذکر است در این همایش در راستای تمکین به قانون و مقررات و سیاست های مرکز ملی تایید صلاحیت ایران اعضای انجمن آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون استانی دغدغه ها، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.