ریاست مرکز

بيشتر

يكشنبه1402/2/17

16:46:1

369

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران عازم ترکیه شد

دکتر سید محمود هاشمی، رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران برای حضور در پنجمین اجلاس سالیانه مدیریتی تایید صلاحیت کشورهای اسلامی (SMIIC-AC) که در کشور ترکیه برگزار می شود، امروز راهی استانبول شد.
گفتنی است، این رویداد در تاریخ 18 و 19 اردیبهشت ماه سال جاری با هدف بررسی مدارک مورد نیاز در راستای تشکیل مجمع جهانی تایید صلاحیت حلال (IHAC) توسط کشورهای اسلامی، ساختار، پیشنویس های مدارک و دستورالعمل های مرتبط با مجمع جهانی تایید صلاحیت حلال و عملکرد کمیته TFG با توجه به استاندارد ها و مدارک OIC/SMIIC (سازمان استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی /سازمان همکاری های اسلامی) انجام می شود.
در این اجلاس نمایندگان کشور های اسلامی با توجه به مواضع و قوانین کشور خود، نظرات اصلاحی درخصوص مدارک مربوطه را اعلام و در خصوص ساختار، اساسنامه، مراحل عضویت، منشور اخلاقی اعضا، معیارهای امضای ترتیبات شناسایی چند جانبه (MRA) مجمع جهانی تایید صلاحیت حلال تصمیم گیری می کنند.
با توجه به اهمیت موضوع اجلاس و ایجاد زیرساخت های لازم به منظور فعالیت در زمینه تایید صلاحیت حلال، رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در این اجلاس حضور دارد.