ریاست مرکز

بيشتر

دوشنبه1402/3/1

10:44:1

727

زیرساخت فنی و تخصصی ۲۲ دامنه بازرسی در حوزه کالا برای اعتبار بخشی ایجاد شد

مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با هدف ارتقاء کیفیت کالا و خدمات، 22 فهرست را به دامنه بازرسی در بخش کالا اضافه کرد.


دکتر سید محمود هاشمی، رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با اعلام این مطلب، افزود: از امروز ( اول خرداد ۱۴۰۲) شرکت های متقاضی می توانند در حوزه های تخصصی ایجاد شده تقاضای اعتباردهی و تایید صلاحیت خود را ثبت کنند.
وی با بیان اینکه در راستای برنامه‌های تحولی مرکز در سال جاری، بازنگری سایر حوزه های بازرسی و تهیه شناسنامه مدون در بخش اعتباردهی را در برنامه داریم، اظهاركرد: این موضوع بر اساس اولویت بندی ترسیمی از حوزه کالا شروع شده و با دامنه های تایید نوع خودرو، موتورسیکلت و ماشین آلات راه سازی و کشاورزی به عنوان پرمطالبه ترین درخواست های مردمی ادامه خواهد یافت.
دکتر هاشمی، یکی از اصلی ترین پارامترهای رشد کیفی تولیدات داخلی را استفاده از مواد اولیه مرغوب و استاندارد دانست و گفت: باتوجه به زیرساخت های تخصصی ایجاد شده، امید داریم در سال جاری شاهد تاثیرگذاری و نقش آفرینی مستقیم فرآیند "تایید صلاحیت و اعتباردهی" در ارتقاء کیفیت تولیدات ملی باشیم.
رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با اشاره به شروع تایید صلاحیت نهادهای ارزیابی انطباق متقاضی در حوزه بازرسی از افزایش 2 برابری این دامنه خبر داد و اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با هم افزایی دو موضوع بازرسی کالا و خدمات در راستای تحقق اهداف نظام استاندارد سازی در کشور گام‌های موثری برداریم.