ریاست مرکز

بيشتر

شنبه1402/6/11

08:19:3

168

با سفر رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به روسیه؛

فصل جدیدی در مناسبات فنی و تحقیقاتی بین دو کشور آغاز شد

دکتر اسلام پناه در دومین روز سفر خود به روسیه از موسسه دولتی تحقیقات علمی مرکزی خودرو و موتورهای خودرو در مسکو، بازدید کرد.
در این بازدید که شالایف، رئیس استاندارد ملی روسیه و رئیس موسسه دولتی تحقیقاتی NAMI نیز حضور داشتند، گزارش مختصری از فعالیت‌های موسسه بیان شد و طرفهای روسی اظهار امیدواری کردند که سفر دکتر اسلام پناه و هیات همراه، فصل جدیدی در مناسبات فنی و تحقیقاتی بین دو کشور را رقم بزند و موجب بسط و گسترش بیش از پیش روابط ایران و روسیه را فراهم نماید.
دکتر اسلام پناه و هیات همراه نیز با اشاره به استقبال و تمایل روسیه برای خرید خودرو سواری و سنگین از کشورمان، آمادگی خود را برای انطباق استانداردهای مربوطه اعلام نمود.
در ادامه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از خودرو اروس با موتور روسی NAMI دیدن و باتفاق کارشناسان آن مرکز در تست موتور خودرو شرکت کرد.
سپس دکتر اسلام پناه از موسسه فوق، تست تصادف، واژگونی و ضربه از بغل به خودرو با حضور ایشان انجام و مورد توجه هیئت اعزامی از کشورمان قرار گرفت و هر دو طرف عزم جدی خود را برای همکاری های فنی و تحقیقاتی در آینده نزدیک اعلام‌ داشتند.
این مرکز پژوهشی قدمتی 102 ساله به عنوان مجموعه‌ ای علمی در زمینه "استاندارسازی و شناسایی" فعالیت های مربوط به مقررات فنی را در تمام مراحل چرخه عمر محصولات صنعت خودرو انجام می دهد.
مرکز تست "NAMI" یک سیستم معتبر صدور گواهینامه بین المللی و داخلی برای وسایل نقلیه موتوری، از جمله اعتباربخشی است و مجوز ارائه خدمات تایید صلاحیت فدرال روسیه به عنوان یک مرکز تست مستقل و صالح برای تایید صلاحیت وسایل نقلیه موتوری، قطعات یدکی و لوازم جانبی را دارد.
این مرکز تست مجوز انجام طیف وسیعی از خدمات را برای تست و ارزیابی سازه خودروها و کامیون ها، تریلرها و نیمه تریلرها، اتوبوس ها، ترالی بوس ها، وسایل نقلیه تخصصی، وسایل نقلیه الکتریکی، موتورسیکلت ها، موتور سیکلت ها، دوچرخه ها و همچنین قطعات، قطعات یدکی و لوازم جانبی آنها را داراست.
تمامی شرکت های خودروسازی پیشرو از بسیاری از کشورهای جهان از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، چین و غیره کاربران دائمی مرکز تست NAMI هستند و بانک اطلاعاتی کاربران خدمات مرکز تست NAMI شامل بیش از 800 سازنده داخلی و خارجی تجهیزات و قطعات خودرو می باشد.