ریاست مرکز

بيشتر

شنبه1402/6/11

08:28:4

296

دکتر هاشمی رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در آئین تودیع و معارفه سرپرست استاندارد خراسان شمالی:

رضایت مردم مهمترین شاخص کیفیت است

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان خراسان شمالی دکتر هاشمی رئیس مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران در آئین تودیع و معارفه ضمن تشکر از زحمات مهندس مهمان نواز و ابراز مسرت از انتصاب دکتر خوران گفت: سازمان ملی استاندارد به عنوان مدعی العموم کیفیت، سلامت و ایمنی برکیفیت محصولات و خدمات تولید داخل و محصولاتی که وارد کشور می‌شود نظارت دارد و ذره‌ای از حقوق مردم کوتاه نخواهد آمد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: کیفیت موضوعی برآمده از نشان استاندارد است و وجود آن نشان دهنده اعتبار کالاها می باشد.
 وی افزود: در کنار کمیت کالا باید کیفیت نیز مورد توجه قرار گیرد و جدی گرفته شود، زیرا رضایت مردم مهمترین شاخص کیفیت است.
وی بیان کرد: اگر در نظارت‌ها ناظر بر کیفیت باشیم تأثیرات مثبت آن شامل تولیدکننده خواهد شد و رونق صادرات را به دنبال خواهد داشت.
رئیس مرکز ملی تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد: این سازمان با رویکرد تحولی در حال فعالیت است و یکی از محورهای مهمی که به‌طور جدی به آن ورود کرده است حوزه خدمات است که گستردگی و اهمیت آن بسیار زیاد است و آثار آن به‌طور مستقیم مشهود می باشد.
وی  افزود: همکاران حقیردر سازمان ملی استاندارد باید محرک و تسهیل کننده فرآیند تولید و خدمات باشد و هماهنگی و تعامل با بخش خصوصی و نهاد های حاکمیتی مورد انتقاد و تاکید می باشد.
دکتر خوران، سرپرست جدید اداره کل استاندارد خراسان شمالی ضمن تشکر از نگاه تحول گرایانه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و اعتماد ایشان به نسل جوان، عنوان کرد از تمام همت خود در راه تحقق اهداف سازمانی در راه این اعتماد استفاده خواهد کرد.
وی بر ضرورت ایجاد سامانه جامع آزمایشگاهی و به‌کارگیری توان و ظرفیت دانشگاه‌ها ، ظرفیت نخبگانی و خبرگانی در مباحث استانداردسازی تدوین استاندارد های پژوهش محور، استاندارد های محصولات دانش بنیان تاکید کرد وگفت :در راه جبران کمبودهای استان در حوزه استانداردسازی و حرکت همزمان با پیشرفت جامعه، تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.
خوران در ادامه عنوان کرد: تلاشهای خود را برای ایجاد رشته های مرتبط با استاندارد با پیگیری های لازم از وزارت علوم خواهد داشت. همچنین ظرفیت آزمایشگاه‌های دانشگاه استان را بسیار مناسب شمردندکه می‌توانند به عنوان آزمایشگاه های همکار استفاده و بهره ببریم.
در پایان این مراسم از اقدامات ارزنده مدیر کل سابق استاندارد خراسان شمالی تشکر و قدردانی بعمل آمد و با تقدیم حکم انتصاب دکتر خوران توسط رئیس مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران، وظیفه سکانداری استاندارد خراسان شمالی به ایشان، محول شد .