ریاست مرکز

بيشتر

دوشنبه1402/8/1

13:17:2

452

رشد ۱۰۰ درصدی دامنه - فعالیت‌های مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در یک سال گذشته

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان گلستان، رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در ابتدا ضمن تسلیت شهدای غزه، ننگ و نفرین عرشیان و فرشیان را نثار شر مطلق عالم اسرائیل کرد و در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز جهانی استاندارد، یکصد سالگی سازمان ملی استاندارد ایران را به همه تلاشگران عرصه کیفیت، ایمنی و سلامت و به ویژه همکاران تبریک گفت.
دکتر هاشمی ادامه داد در یکصد سالگی سازمان ملی استاندارد با سازمانی مواجه هستیم که با فلسفه وجودی خود به ویژه در دو سال گذشته فاصله و ارتقاء معناداری پیدا کرده است. در ابتدا سازمان را با اندازه شناسی می‌شناختند اما امروز با طیف وسیعی از فعالیت‌ها و مسئولیت‌ها شناخته و مواجه است به‌طوری‌که در همه شئون زندگی مردم  نقش آفرینی و مورد اعتماد واقع شده است.
رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران از ورود جدی سازمان ملی استاندارد به حوزه خدمات در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت در گذشته تمرکز اصلی سازمان بر کالا بود اما در دو سال گذشته این مهم در حوزه خدمات هم برجسته و کاربردی شده است.
عضو شورای عالی استاندارد ایران به فعالیت‌های مرکز ملی تایید صلاحیت در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی در دامنه - فعالیت‌های مرکز داشته‌ایم به طوری که درسال گذشته در حدود ۵۰ دامنه - فعالیت اعتبار بخشی انجام می شده ولی در حال حاضر الزامات بیش از ۱۰۰ دامنه - فعالیت استقرار پیدا کرده و فرایند تایید صلاحیت و اعتبار بخشی انجام می‌شود.
رئیس مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران در پایان گفت: اولویت‌های تایید صلاحیت و اعتبار بخشی و استقرار الزامات درخصوص کالا و خدمات در مرکز مبتنی بر نیاز و اولویت‌های کشور بوده و خواهد بود و در تلاش هستیم تا تمام الزامات و شاخص‌های مربوط به نهادها و سازمان‌هایی که پروانه فعالیت صادر می‌کردند در مرکز استقرار پیدا کرده و مرکز بتواند مفاد ماده 9 قانون تقویت و توسعه استاندارد را تحقق ببخشد.