اخبار داخلی

بيشتر

شنبه1402/12/19

14:57:1

278

بازدید رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران از مرکز پژوهش متالورژی رازی

پایش و ارتقا کیفیت و سلامت نظام آزمایشگاهی از برنامه های مرکز در سال جاری بود.
رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در آئین بازدید سه ساعته از آزمایشگاه متالورژی رازی طی سخنانی بیان داشت: نهاد های ارزیابی انطباق باید عناصری را که ممکن است تاثیر نامطلوبی بر فعالیت های آنها می گذارد را شناسایی و مرتفع نمایند و استقلال و بی طرفی خود را در گزارش های صادره حفظ نمایند.
دکتر هاشمی ادامه داد؛ دقت در ارزیابی نمونه های ارسالی توسط آزمایشگاه، ضمن ارتقا سطح اعتماد واحد های تولیدی به خدمات ارائه شده ،زمینه ساز ارتقا کیفیت و تکرار رفتار مصرف کننده نسبت به محصولات و خدمات می گردد.
عضو شورای عالی استاندارد به ظرفیت آزمایشگاه ها در سطح کشور اشاره کرد و گفت؛ الحمدلله در کشور آزمایشگاه‌های فنی و تخصصی فراوانی وجود دارد که مبتنی بر تجهیزات پیشرفته و متخصصین با تجربه خدمات آزمایشگاهی ارائه می دهند.
دکتر هاشمی ادامه داد؛ پایش و ارتقا کیفیت و سلامت نظام آزمایشگاهی از جمله برنامه های مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در سال جاری بوده است بگونه ای که بیش از 600 آزمایشگاه دارای اعتبار استانی تعیین تکلیف و بخش قابل توجهی موفق به استقرار الزامات ایزو 17025 و اعتبار بخشی شده اند.
گفتنی است دراین بازدید سه ساعته که معاون و رئیس امور آزمایشگاه ها، رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران را همراهی می کردند از 14 آزمایشگاه مرکز متالورژی رازی بازدید کردند.