اخبار داخلی

بيشتر

چهارشنبه1402/11/18

21:32:0

355

۱۳۳ نهاد ارزیابی انطباق در سراسر کشور افتتاح شد

دکتر اسلام پناه در جمع معاونان و مدیران سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: با تلاش شبانه روزی و خدمت صادقانه در سازمان ملی استاندارد ایران ، در ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی بیش از 100 آزمایشگاه و 13 شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده افتتاح شد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه مجموعه های آزمایشگاهی با سرمایه گذاری 3 هزار میلیاردی توسط بخش خصوصی تجهیز و راه اندازی شده است، اظهار داشت: این اقدام بیانگر گرایش مردم به شعار های دولت و اطمینان بخش خصوصی و امیدی است که نسبت به وعده های صادق دولت شکل گرفت.
دبیر شورای عالی استاندارد با اشاره به رشد 46 درصدی اعتباربخشی در گزارش مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گفت: افتتاح امروز موجب جذب حداقل 1000 نخبه جوان دانشگاهی خواهد شد که از خروج سرمایه انسانی متخصص جوان و مهاجرت آنها جلوگیری به عمل می آید.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، ادامه داد: 300 نهاد ارزیابی انطباق در سال جاری برای نخستین بار تایید صلاحیت شده اند و این سرمایه گذاری با کمک به صادرات، تولید، کیفیت بخشی، امیدآفرینی برای کشور پایدار و ماندگار خواهد بود.  
دکتر اسلام پناه به وظیفه نظارتی، مراقبتی و کنترلی این سازمان اشاره کرد و گفت: خط قرمز ما مردم هستند بطوریکه درکنار این حرکت بزرگ، با رصد دقیق 27 نهاد ارزیابی کننده ابطال شده است 97 نهاد تعلیق و 100 نهاد کاهش دامنه داشته است و 137 پرونده به دلیل عدم شایستگی های فنی و تخصصی مختومه شده اند.
وی اتفاقات امروز را حاصل زحمات همه همکاران در کل کشور دانست و خاطرنشان کرد: اگر تخلفی در مجموعه نظامات استاندارد محرز شود بدون هیچ ملاحظه ای برخورد خواهیم کرد و در اجرای قوانین باصلابت حرکت می کنیم و اطمینان دارم بخش خصوصی سالم و کارآمد خواستار برخوردی شفاف و عادلانه است تا در مسیر اقتصادی و رقابتی مزیت های اقتصادی خود را دنبال کند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران خطاب به مدیران خود در سراسر کشور که به صورت مجازی در این نشست حضور داشتند، گفت: از امروز در اقصی نقاط کشور شاهد اتفاقات بهتری در زمینه کیفیت خواهیم بود و باید این رویه روز به روز گسترده تر و فراگیر شود چرا که معتقدم کیفیت انتها ندارد.